top of page
Search

מותה של אסמהן

מותה של אסמאהן / #הפינה_של_רן_ישראלוף



הוא חלק הלוטה בערפל גדול מאוד ב-1944 במהלך צילומי הסרט אהבה ונקמה ביקשה אסמאהן מהבמאי יוסף והבה חופשה כדי לנוח כמה ימים בראס אל בר השוכן על חוף הים, יחד עם חברתה מרי קולדה/


בבוקרו של יום שישי שמונה בבוקר 14.07.1944 עלו לרכב אסמאהן, חברתה מרי קולדה, והנהג, כשהגיעו לאזור שבין הכפר טלחא לעיר מנסורה, הרכב עלה על גבשושית בכביש, והדרדר משם לתעלת מים, שהיא שלוחה של הנילוס, עומק שלושה מטרים. הנהג הספיק למלט עצמו בטרם נפלו, אבל אסמהן וחברתה לא שרדו. נהג הרכב נעלם כלא היה ולא נמצא עד היום הזה, היא נטמנה בארץ הנילוס והיא בת 31 בלבד, ולימים נטמן לצידה אחיה פריד על פי צוואתו.


הרבה השערות עלו על נסיבות מותה, המסתבר שבהן שהמודיען הבריטי הורה להפטר ממנה, מכמה סיבות ובהן הידע הרב והסודות שידעה, ולא כל כך הסתירה, וכן נודע שערכה כמה נסיעות עם סוכן גרמני בשם פורד.

השערה נוספת שבעלה הראשון רצה להתנקש בה, ויש שאמרו שדווקא בעלה האחרון הוא המתנקש למרות שבכלל היה במעצר באותו הזמן.


השערה היפוטטית רווחת היא שאום כולתום שכרה את הנהג להיפטר ממנה מאחר והיא מתחרה שלה בצמרת תעשיית המוזיקה והמשחק (למרות שהידוע שתמיד אום כולתום עודדה את אסמאהן מאוד להתקדם, ואהבה מאוד את שירתה).


ביום מותה של אסמאהן, מעריץ עיראקי שלה התאבד כשהשליך את עצמו לנהר חידקל, בדמשק ניסה צעיר נוסף להתאבד על ידי נטילת כדורים רבים (ללא הצלחה), בבירות התאבדה נערה לבנונית כשקפצה מראש סלע גבוה.





53 views0 comments
bottom of page