top of page
Search

אימון בוקר עם זיינל דמיטראס

Updated: Jan 20, 2021

https://youtu.be/s8m6rjrA9CU עודיסטים יקרים - הנה לכם אימון בוקר עם זיינל דמיטראס מה הוא עושה שם ונלמד גם?

1. 00:00 - תרגול סינקוונצות על רה מינור. הסינקווצה בנויה משני צ'ארפמה כפול על צליל (קישוט טורקי של הכאה על המיתר אחרי הפריטה, מעין Hummer On של גיטריסטים שמתחלק בצורה לא סימטרית בפעמה - 3/4) ואז מטפס שני צלילים רגיל וחוזר צליל אחד אחורה וחוזר חלילה. מה שמיוחד שהוא משתמש גם בפוזיציה הפתוחה של המיתר וגם בסגורה כדי לשמור על הקצב אחיד (הקצב תמיד מואט במעבר מיתר ואם משתמשים בפוזיציה הסגורה לא מאבדים זמן). בסוף הסולם הוא חותם במשפט חתימה יפה ויצירתי בכל פעם מחדש.

2. 00:23 - גליס על מיתר רה. הוא עוצר בתחנות החיג'אז על הרה - מי במול, פה דיאז, סול ולה, אבל מתחיל בפריטה על מיתר פתוח, משתהה לרגע על מי במול ואז גולש לצליל שאליו רצה להגיע. כך הוא משלב טריולה, האמר און וגליס ונותן לחיג'אז הפשוט את הגרוב הכל כך מיוחד שלו.

3. 00:38 - סינקוונצות בירידה, בדומה למה שעשה ב1, אבל כאן הוא לא חוזר לצליל הבא בתור אלא לצליל בו נגמרת הסינקווצה. זה עדיין נשמע מיוחד כי הוא מנגן מקאם כורד (סולם פריגי) על מי במול.

*ועוד דברים שכדאי לדעת:* א. יש לכם חברים בגליל שירצו להשתתף גם - מוזמנים להפנות אותם לחדר הכושר שעומד להיפתח בגליל המערבי. זה יעזור לנו מאוד. קישור בתגובה הראשונה>> ב. חוץ מטכניקה יבשה - רוצים ללמוד מוזיקה מזרחית בצורה מסודרת וכייפית? ביום חמישי הבא אנחנו מתחילים מסלול אומן יוצר במוזיקה המזרחית שכולל אנסמבל, מקאם למתקדמים וגם קורס הלחנה. קישור בתגובה השנייה. >> ג. יש לכם עוד רעיונות והצעות מוזמנים לשתף אותי או את גלעד. וגם סתם להגיד שלום ומה שלומכם. Gilad Hazan #חדר_כושר_לעודיסטים






23 views0 comments
bottom of page